fötter i högt vatten, en cigarett i din trädgård.

1/9
 
Gör mig vacker utan att jag egentligen vet varför men inser snart att jag är på väg ut på mitt nästa uppdrag. Rör mig utan att tänka. Far stoppar mig i dörren och låser in mig i lägenheten. Han säger du fattar väl att det är helt sjukt det du håller på med.
 
Vandrar omkring och tar in all världens tomhet, försöker bli klok på något och ser saker och ting ur annat perspektiv. Vandrar hela nätterna i mörk rock och lever endast på cigaretter. Vandrar så långt benen bär mig för att sedan ramla ihop under mörka moln. Blundar så länge jag kan och skrattar skriker gråter. Springer i evigheter och sover alldeles för få timmar.
 
Du ringer mig och säger att döden är nära. Jag vet min kära, jag vet så väl.
 
 
2/9
 
Sätter mig på bussen, låser upp tomt hus och röker cigarett efter cigarett. Du frågar om jag kan resa imorgon men vardagens alla tvång håller mig kvar. Längtar till helgen och äventyr. Sitter under bro med värdefull människa. Dricker vin, bygger karaktärer, tänker så fruktansvärt lika. Du anländer och är sådär otroligt tyst och jag undrar så mycket vad du tänker på. Vad tänker du på? Tänker att jag är så lyckligt lottad som får ha alla dessa fina människor omkring mig, tänker tillbaka och kan inte förstå att jag fortfarande lever. Äter alldeles för mycket om nätterna och blir tillsagd att vända tillbaka dygnet. Försöker försäkra honom. Blicken sjunker, mest riktad mot marken dessa dagar. Längtar till det blir ruggigt ute och planerar resor med Mika. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0