It's a wonderful day to die.

Det är en normernas dag och jag undrar varför man inte får någon slags advokat på skolmöten med rektor. Fem verkligheter mot en dröm och vad fan ska jag säga. Det är så onödigt allt detta. Jag vill bli konstnär, jag vill bli poet, jag vill bli musiker. ''Du hinner båda delarna'' 
 
Gör jag?
 
Nej det gör jag inte och jag vill inte ens prova. 
 
Sväva in i konstvärlden och låsa ute alla betongmanniskor. Det vore något. Det hade varit fint. Tänker att det blir ett nytt konstprojekt. Så många projekt så lite tid. Så mycket tid ägnat åt helveteskorridorer. Ack, vad göra?
Göra allt och ingenting, så mycket vet jag. 
 
Jag tror faktiskt inte att dra mig upp ur sängen kasta ut mig genom dörren, ta min nyckel och låsa löser dess problem. Det är svårt att leva bland motpoler och framför allt leva som en dröm med fem verkligheter emot.
 
Det är en vacker dag att dö på.
 
                                   

Kommentarer
Postat av: johanna

var stark och stå på dig Qlara! det är trots allt DIG det handlar om och DITT liv som ska levas, tror på dig!

2013-10-15 @ 15:33:18
URL: http://johannasundquist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0