en syster vi blev till

alldeles strax. Snart lämnar jag allt detta för något mer värdefullt. Flyttar. Skolan är avhoppad och om jag så kommer dö tidigttidigt så har jag iallafall gjort allt jag kunnat för att leva livet som jag ville att det skulle levas. 
 
Det är så fruktansvärt vidrigt hela grejen med denna existens och helst skulle jag tagit tag i din hand och hoppat ner i vattnet för längesedan men först, innan det, ska jag finna tid för resor i europa och världen. Det finns ingen tid för dessa reflektioner och jag tänker inte leva som den där som sa till mig att först gör du detta, sedan kan du göra det och sedan si och sedan så. Aldrig. 
 
Jag tar mig till något varmare och sedan kan jag leva exakt som jag ville. Jag bryr mig inte om ifall det kommer gå bra eller dåligt, bryr mig inte om ifall jag klarar av något överhuvudtaget. 
 
Tvingats trampa på samma gator i arton år, nu är jag less och du kan ej räkna med att jag stannar för din skull, du kan ej räkna med att jag giver dig respekt bara för att jag borde göra det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0