där himlen tar vattnet i hand, och damer fäller aska i sand.

Jag har vant mig vid helvetet och går känslokall genom lägenheten. Jag blir galen. ''Kan vi inte sätta oss och prata om detta så får jag veta hur du känner?'' äntligen äntligen äntligen tänker jag och förklarar och berättar i princip hela min livshistora i tre timmar och får bara något helt hjärndött och idiotiskt tillbaka. Det är så sorgligt. 
 
''Jag önskar mig pengar i julklapp så jag kan åka någonstans'' säger jag och som svar får jag ett nej du åker ingenstans så länge du har tänkt beté dig såhär. ''Vad menar du med det?'' frågar jag och hon svarar att nej så länge du behandlar mig respektlöst och inte sköter skolan och bara partajar tänker jag inte sponsra någonting alls. 
 
Det gör så ont när man kämpar hur mycket som helst i ett år för att hinna med både och men sedan inser att det inte går och beslutar sig för ett enligt samhället sinnesrubbat val. Vad ska jag göra då? det är bara att bita ihop säger de. Nej.
 
Visar massor av nya målningar och berättar om projekt för henne och hon säger att det låter fantastiskt men sedan att jag förstör mitt liv om jag fortsätter såhär och att man måste gå efter samhällets regler sedan får man hålla hobbyn på sidan om. Vadå hobby? Nej. 
 
Jag viskade i min lillebrors öra att lova mig att du aldrig blir som mamma och han tittade bara på mig sådär fint och viskade att han lovade. Allt medan hon stod utanför dörren och skrek att vi slänger bort våra liv, du kommer få leva på bidrag och ha ett jävla helvete resten av livet, aldrig kunna få jobb. Och saker som ni är så jävla odrägliga och lata och blir arg på min lillebror för att han inte kunde börja spela tennis då han stukat foten. 
 
Men det finns fina stunder också, som när jag en lördagkväll sitter hos Alex syster med de finaste av vänner och dricker folköl, röker cigaretter och lyssnar på Ted och Laleh. Smyger sedan hem till mig och möter en full och arg pappa men det gör inget för vi går in på mitt rum och sover alla fyra åt fel håll i sängen. 
Hänger med Saga mest hela tiden och det är så fint alltihop, sitta på BC till det stänger, målamålamåla, lära känna nya människor som slår sig ned, gå på bio och äta äckligt godis. Lite så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0