viola på skärvor av krossad filosofi

Natt.

Dödar på grund av för starka färger i för svagt ljus och när kommer frälsningen?

Undviker döden så gott det går och vaknar aldrig innan tre. I mitt rum står man efter man, alltid okänd och jag kan aldrig somna innan fem. Du sa du skulle ta det lugnt från och med nu och jag hoppas att jag kan lita på dina ord, för jag tror att du är den vackraste jag vet. Vi köper cigaretter och proppar fickorna fulla med stöldgods.

 

Jag glömmer bort vem jag är, ifall jag någonsin vetat. Söker efter ondska och kärlek på samma gång men inser att det är en omöjlig uppgift. Undrar hur detta något kommer att se ut om en längre tid men ärligt talat tror jag inte att det finns någon framtid men jag är inte rädd, varför är jag inte rädd?

 

Njuter av smärtan och jag vet att snart går det överstyr, någon kommer slita med mig till hemska ställen men lyssna inte på vad jag har att säga för allting är bara en ondskefull dröm.

 

Sluta kyss mig. Tänker på vad du blivit och vad du var, tänker på allt du höll inom dig och som jag aldrig kommer att få veta.

 

Framkallar änglar i mitt rum som får mig att våga stänga ögonen, ser inte ljuset på fyra dagar och förlorar mitt jobb. Sju månader till flykten och jag börjar säga upp kontakten med allt fler. De som nu är kvar kommer snart avverkas en efter en.

Domedagen är nära och den enda räddningen skulle vara att världen gick under. Jag önskar att världen går under för den är så fruktansvärt trasig ändå.

 

Jag gick ensam i svart mörker och i ett tidigt ögonblick kunde ingen se mig. Ingen människa på denna jord visste var jag var eller vad jag gjorde och jag tror att det var det vackraste ögonblicket. 

Dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0